måndag 28 november 2011

Little Christmas

Tänk om man kunda direktöversätta allt, vad mycket roligare det skulle bli, hehe. Har iafhaft en riktigt mysig lilla jul och första advent. I fredags var vi och julshoppade lite i stan, min "man" införskaffade sig en kavaj, mycket tjusig sådan. Och jag? Lite julklappar, vill liksom inte springa runt i sista minuten, så jag köper någon nu och då. Hämtade även min padre som kom med båtin, sedan till Krogen. Dock mådde jag inte alltför bra så vi julpysslade lite men for sedan hem. Det vart Idol och en kopp varm choklad med päronkonjak, krockad sådan, mhmm.


I lördags var vi på julmarknad vid Jan Karlsgården OCH det var det VÄRSTA jag sett i mannamine här på Åland, ALLA måste ju ha varit där för så många bilar har jag aldrig sett på ett och samma ställe, inte ens i Swe. Galet. Tur att jag tog the babybjoorn for Ivar. Men vi handlade två kakor bröd. Sedan till Krogen på kaffe, såklart. Sedan hem och laga potatisgratäng och oxrullader i portvinssås, mycket gott.





Söndags morgon så hade vi mor och far på fika och så tändes det första ljuset, så freakin mysigt. Och såklart åkte vi till Krogen, där vi typ var resten av dagen, suprise!


Igår så fick Ivar vaccin i form av sprutor, ach vad det gjorde ont i mitt hjärta, men han var så duktig, underbara unge.

Idag ska jag skrivas in på sjukhuset, ska opereras imorrn...


C ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar