söndag 27 maj 2012

Mammaskumpa och grillning

HÄÄÄÄÄRRIGUUUD sicken helg.

Mammaskumpan i fredags var så sjukt kul. Som Cilla sa, var längesen jag hade så trevligt. Alla är lika galna och roliga! Fick i oss 11 flaskor bubbel, varav en var Magnum. Fick 2 jättefina burkar och servetter av tjejgänget och av Mor och Milla fick jag Up&Go blöjor, engångshaklappar, haklapp "ride the pony", Nalle Puh mugg med vin i, massor av godisnappar, blåsgrejer, en magnum skumpa och en massa trassel, och jooo av mor en Chablis! Bästa sort. Och Tina hade plockat underbart fina blommor. Nååå vi partajade rätt friskt i källaren, tills vi kom på den brighta ideen - MOT MARIEHAMNIA! Och där bar det åå, hann med park och arken. Tydligen hade jag ingen talförmåga alls när jag kom hem, men hem kom jag. Tack för det!

Igår, alltså lördag, så var jag ner och skulle städa, men då hade mannen fixat det mesta, unerbara han! Efter det for vi till Krogen och där vart Nicke kidnappad och for runt på tur hela dagen. Själv kom jag hem klockan fem och alla var askalas och lämnade mig. Förutom Ämma, hon stannade kvar och höll mig och lilleman sällskap. Men grillfestplanerna vi hade tänkt fara på vart liksom lite åsidosatta men mysigt som tusan hade vi det här hemma. Vi beslutade att grilla hemma på altan istället och seas the day, så ska man göra gott folk. Sen for vi till Krogen. Efter någon timme skjutsade jag hem Ämma och efter det la jag mannen för att sova och själv tittade jag på ESC, eller alla bidrag sen orkade jag inte mer. Och vad gld jag vart idag när Loreen vunnit, heja heja heja. GO SWEDEN!

Idag har jag städat och tvättat och duschat. Sen for vi till Krogen, heja på alla kändisar. Sen lilla holmen, förbi kantarellen, prata med pappa, tanka, hem, äta, säga hej till grannarna, lägga grining och trött unge, prata med mamma, äta en smörgås, borsta tänderna, blogga och här var vi.

Nej gott folk, nu tar jag Nattivara.

C ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar