måndag 14 maj 2012

40 års partaj och Mors dag

Ojojoj hörreni. Det har varit mycket nu.

I torsdags och fredags var det att hjälpa till på krogen för att få klart allt till Millas 40 års kalas. I fredags for vi till Furulund på kvällen och ställde iordning. Sen upp på lördag och hjälpa till ännu mera. Mycket som ska ordnas för galej.

Men 40 års kalaser vart jättelyckat och jag hade jättetrevligt. Roligt att träffa så mycket vänner, släkt och bekanta. Hoppas att Milla vart nöjd. Kom kanske hem vid halv fyra, fyra tiden på söndags morgonen, men det var det värt!

Och i söndags så firade jag min första mors dag, och vilken mors dag sen! Kl tolv åkte vi hemifrån, och jag hade ingen aning om vart vi skulle. Nicke var hemlighetsfull. In mot stan åkte vi. Fick en ledtråd inne i stan, att vi skulle äta Mikael Björklund mat, men jag hade ingen aning. Sen ner mot hamnen! Tur och retur med Rosella. 3 rätters middag i a la carten.

Förrätt; Landeskinka från Pojo i Finland med smörsstekt sparris från Karlssons i Gottby på Åland och åländsk Prostensost.

Huvudrätt; Renytterfile med bräserade kantareller och rostad potatis

Efterrätt; Lättfrusen chokladmousse gjord på Fazers blå med hallonsorbet och chokladcrisp.

Med en jäkligt god och fin Coca Cola till. Men helt underbar mat!

Sen vart det en massans shopping i Taxfree till mammaskumpan. Och dessutom vann jag 700 kr som jag köpte ett par turkosa Converse för, tack för det. En helt underbar mors dag. Tack älsklingar!

Tyvärr har lilleman blivit sjuk. Men inatt har han sovit hela natten iaf. Hoppas han kryar på sig.

Idag ska vi in till stan med min farmor.

Fixa lite nu innan lille mr Lindholm vaknar.

C ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar