torsdag 20 februari 2014

Alltså...snö!?

Det där äckelpäckliga som faller ner på marken skulle jag kunna vara utan. På riktigt, våren var ju här igår. Jag vill börja ha på barnen vårkläder snaaaart! Slippa alla tunga halare. Slippa mina vinterdojor. Nääeh jag röstar för vår. Typ för en vecka sen...

Usch, jag är så trött och oinspirerad. Ingenting är riktigt bra just nu. Liksom bara försöka hanka sig fram. Emilie svacka, men det får gå ändå. Har ju världens bästa människor omkring mig.

Ivar är i en stoooor fas just nu, testar mig på allt. Och det är det värsta jag vet att tjata tjata och tjata på honom. Men bara att ha stoneface och stå på mig. Små barn är väldigt smarta. Han är målmedveten, hoppas det håller i sig resten av livet.

Händer annars då? Inte mycket. En himlans massa födelsedagar. Ska försöka baka lite emellan. Och sen äre ju vintercruising. Tror den blir nykter och kort. Passa på och sova lite kanske. Nååja, slippa vara bakis.

Ska väl försöka planera lite för hur resten av året ska se ut. Fixa lite med tomten, ordna papper tills jag kan söka finskt medborgarskap, försöka hitta ett fint hus som vi vill ha. Ordna med scheman. Planera för hösten hur man ska jobba osv. Finns ju alltid massor att göra, så sysslolös är man aldrig.

Nääeh, kanske titta klart på filmen som jag började titta på för någondag sen, nu när grabbarna sover.

C ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar